Marketing zintegrowanyPozycjonowanie stron wwwFotografia dla firmMarketing społecznościowyStrony internetoweVideo marketing

Blog

Obecność firmy w Internecie

Polscy Internauci

W ubiegłym roku według badań „we are social” było w Polsce 25,7 mln użytkowników Internetu, a 13 milionów aktywnie korzystało z mediów społecznościowych. Statystyczny Polak ze średnim czasem przebywania w sieci wynoszącym 4,9 godziny na dobę  zajmuje 13 miejsce na świecie. W mediach społecznościowych spędzamy przeciętnie 2,1 godziny na dobę, co jest wynikiem w okolicach średniej. Obecność w sieci www daje więc ogromne możliwości jeżeli chodzi o promocję firmy i szanse dotarcia do potencjalnych klientów. Należy jednak mieć świadomość specyfiki Internetu i wiedzę na temat tego jak wykorzystać jego potencjał.

Potencjał Video Marketingu

Skondensowany przekaz informacji

W epoce nadmiaru informacji filmy oferują treści, które są łatwo przyswajalne i mogą być błyskawicznie zapamiętywane. Materiały video szybko stają się podstawowym źródłem wiedzy i rozrywki w Internecie. Sam YouTube ma ponad miliard unikalnych użytkowników każdego miesiąca i zajmuje drugie miejsce pod tym względem, jeśli chodzi o portale społecznościowe zaraz po Facebook'u. Według badań Cisco w 2017 roku vide będzie stanowić 69% internetowego ruchu konsumenta. Video marketing jest więc dziedziną marketingu, która w najbliższych latach będzie się prężnie rozwijać.

Jakie płyną korzyści z prowadzenia profilu na Facebook'u?

Prowadzenie profili w mediach społecznościowych jest nie tylko szansą na zaistnienie Twojej firmy w Internecie, ale również narzędziem do bezpośredniej komunikacji z klientami. To między innymi możliwość wzrostu rozpoznawalności marki, zwiększenia sprzedaży i otrzymania informacji zwrotnej w sprawie prowadzonych działań. Samo założenie fanpage na Facebooku lub profilu na innym portalu społecnościowym bez ciekawych treści i systematycznego prowadzenia nie ma jednak większego sensu.

Ewolucja pozycjonowania

Na przestrzeni ostatnich lat algorytmy wyszukiwarek zmieniały się wielokrotnie. Dlaczego? Po to aby wyniki wyszukiwań były jak najbardziej trafne, by jak najlepiej odpowiadały na pytania internautów... i aby sztuczne wpływanie na pozycje było jak najbardziej utrudnione. To świetna wiadomość dla użytkowników, natomiast dla specjalistów od pozycjonowania jest sporym wyzwaniem.